fridaafalt

Alla inlägg den 24 september 2015

Av Frida - 24 september 2015 12:51

Hejj! Igår var jag och hoppade för Tord. Det var både den sämsta och den bästa hoppträningen någonsin!
Den sämsta för att det gick väldigt dåligt. Den bästa för att vi gjorde en grym övning (som dock var as jobbig) men sååå nyttig! Nu känns det som att "the honeymoon is over" men jag skulle inte påstå att det går dåligt. Det är bara det att dehär två månaderna har det bara gått uppåt hela tiden och nu när vi är bekväma med varandra så börjar det synas lite vad vi behöver träna på. T.ex att få galoppen lite bärigare och kortare och att inte "överhoppa" så mycket på hindrerna för nu hoppar hon liksom 1 m på 50cm hinder. Det måste vi jobba med för annars kommer hon liksom alltid vilja ha den marginalen även på större hinder. Men jag måste säga att hon har lugnat ner sig med det ganska mycket! Så det går defnetivt framåt!
Vi har även haft lite problem med transporten för hon har mest åkt lastbil innan hon kom till oss. Hon har alltså inte viljat gå på släpet och dessutom lev rövare inne i släpet när vi kör, vilket är skitläskigt när man känner hur hela släpet och bilen hoppar. Iallafall sa Fia (dressyrtränare) till mig såhär: "Hur mycket tränar du på galoppfattningar? Varje dag och det är ju inga problem. Skulle du då lasta varje dag så skulle det inte heller vara några problem!"
Bästa tipset någonsin. Vi fick helt enkelt rulla fram släpet varannan dag i ett antal veckor och träna! Vi gjorde så att i början var det inte så mycket fokus på släpet, utan på att fortfarande lyssna på och respektera mig även om släpet var inblandat.
Nu har vi en häst som går rakt på släpet och som står som ett ljus hela vägen. Det beror nog mest på att vi hängde in ett hönät dock. Men jag trodde nästan att hon var död igår för att hon stod så stilla. Men hon levde och stod super lugnt i släpet. Duktiga lilla hästen!
Har studiedag idag så ska sätta mig och plugga inför ett biologiprov i morgon. Kram på er!



(Blev en bild på Dance för att jag saknar honom så himla mycket! <3)

Presentation


Hejj detta är min blogg. Den handlar till 90% om hästar så är du allergisk, GET OUT!!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Poppy

Skolan

Stallet


Ovido - Quiz & Flashcards