fridaafalt

Direktlänk till inlägg 20 september 2015

La Popcorn Oceanhill

Av Frida - 20 september 2015 12:35

Här kommer en kort presentation om Poppy!

Namn: La Popcorn Oceanhill (44)
Född: 28/4-08 (7 år)
Ras: swb (svenskt varmblod)
U (mamma): Laconia (44)
E (pappa): Guido (ex Gudo)
Ue (morfar): Landprinz

En kul grej är att Luciana Diniz har en häst som heter Fit For Fun 13 (Fuxen på bilden). Den hästen har jag och mamma älskat sedan vi såg henne första gången. Hon reds på ett helt vanligt tränsbett och hade inte ens en martingal på sig. Det såg extremt mjukt och harmoniskt ut när denna lilla lilla hästen på 160cm i mkh hoppade världscupen! Så igår tänkte vi kolla upp hennes stam bara för att det hade ju varit kul om hon jade varit släkt med Poppy (för det finns ju inte några hingstar i hela världen). Men faktisk så såg vi att Lucianas häst var typ gammelfaster till Poppy. Jag och mamma tittade på varandra och höll på att dö! Asså så liten chans att de skulle vara släkt och så var dem det!
Bara för att det var kul så kollade vi upp Casall Asks stam (Rolf-Göran Bengtssons bästa häst) och de visar sig att de var också släkt på ungefär samma avstånd! Lite sjukt ändå för det finns såååå många kända hingstar som är populära!

Så ingen press nu Poppy du är bara släkt med två av de bästa hästarna i världen!

Btw så har vi anmält oss till en Pay and Ride den 27 september på Billdal! Vi hoppar 80 och 90 bara för att testa på lite att hoppa bana borta.
Kan hända att vi avanmäler oss men än så länge ska vi dit. Vilka träffar man?

[Bild]

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 24 september 2015 12:51


Hejj! Igår var jag och hoppade för Tord. Det var både den sämsta och den bästa hoppträningen någonsin! Den sämsta för att det gick väldigt dåligt. Den bästa för att vi gjorde en grym övning (som dock var as jobbig) men sååå nyttig! Nu känns det som...

Av Frida - 22 september 2015 14:13


Hejj sorry att jag glömde blogga igår:( Det var en jobbig dag med mycket känslor och besvikelse. Men vad jag lärde mig var att dina vänner är ändå dina vänner oavsett! Haft en uppochner dag idag, insett att det inte är värt att bråka med sin bä...

Av Frida - 19 september 2015 22:11


Hejj igen! Då var denna lördagen avklarad. Idag skedde en typisk fridagrej. Jag hade lite bråttom i stallet idag och var tvungen att vara effektiv, vad gör jag då? Jo jag bestämmer mig för att totalt tömma boxen och lägga in helt ny halmpellets och...

Av Frida - 19 september 2015 11:52


God morgon go morgon! Detta är min frukost för er som undrar! Haha sicken kliché! Nej men god morgon! Hoppas ni hade en najs fredagkväll. Jag satt hemma och åt godis och kollade på pll säsong 2. Grym serie om ni inte har sett den. #nolife Asså n...

Av Frida - 18 september 2015 21:58

Hejj alla typ fem människor som läser detta för att jag tvingar er... Nej seriöst hej och välkomna till min myshörn.. blogg menar jag. Blogg heter det! Nej men jag har börjat blogga igen (whii)!! Så tänkte bara hälsa er välkomna! Detta är min typ 5...

Presentation


Hejj detta är min blogg. Den handlar till 90% om hästar så är du allergisk, GET OUT!!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Poppy

Skolan

Stallet


Ovido - Quiz & Flashcards